خدمات امین

رفع گرفتگی وان حمام

خدمات لوله بازکنی و رفع انسداد لوله وان حمام

مسدود شدن لوله وان حمام مشکل رایجی است به ویژه زمانی این اتفاق پر رنگ می‌شود که افراد مو بلند از وان استفاده کنند، بنابراین طبیعی است که ترجیح دهید یاد بگیرید چگونه گرفتگی فاضلاب وان حمام را باز کنید در حالی که این کار به اندازه رفع گرفتگی توالت سخت نیست.

مرج نوشته

شرح خدمات

لوله بازکنی و تخلیه چاه

محل خدمات 

تهران

ساعات کاری 

شبانه‌روزی

نـرخ خدمات

ارزانترین قیمت

سابقه کاری

15 سال به صورت تمام وقت

رفع گرفتگی وان حمام

تماس با لوله بازکنی 

رفع انسداد لوله وان

موها در کنار تجمع صابون و باقیمانده روغن های حمام و نرم کننده، بدترین عامل مسدودکننده فاضلاب وان حمام هستند. با این حال، اگر حمام شما از ابتدای نصب به آرامی تخلیه می‌شود، مشکل احتمالاً به شیب لوله‌های زیرین یا یک مشکل جدی‌تر فاضلاب برمی‌گردد، که در آن زمان باید با یک متخصص تماس بگیرید.

خدمات ما در رفع گرفتگی وان حمام
  • بازکردن و رفع گرفتگی چاه توالت 
  • بازکردن و رفع گرفتگی لوله آشپزخانه 
  • بازکردن و رفع گرفتگی لوله حمام 
  • بازکردن و رفع گرفتگی لوله پاسیو
  • بازکردن و رفع گرفتگی لوله پشت بام 
  • باز کردن و رفع گرفتگی لوله پارکینگ
  • باز کردن لوله های سیمانی
  • تخلیه چاه 
  • لایروبی چاه 
  • حفر چاه
  • نشت یابی و تشخیص ترکیدگی
  • تعویض کف حمام و توالت
  • چاه بازکنی 
  • باز کردن درب چاه

روش بازکردن گرفتگی لوله وان

برای رفع گرفتگی وان حمام وقتی داخل وان پر است از یک پیستون استفاده کنید اگر مشکل ادامه داشت باید در پوش وان را بازکنید بعد از باز کردن در پوش از یک سیم مثل آویز لباس یا از فنر دستی کمک بگیرید و موهای داخل لوله را تخلیه کنید این کار در 90 درصد مواقع جواب می‌دهد اما اگر مشکل باز هم ادامه داشت از فشار آب استفاده کنید. شلنگ را به شیر آب وصل کرده و آن را داخل وان حمام قرار دهید و اطراف شلنگ را با پارچه بپوشانید طوری که آب از اطراف شلنگ بیرون نزند حالا با دست خود پارچه را نگه داشته و از یک نفر بخواهید شیر آب را باز کند بعد باز کردن شیر آب چند دقیقه صبر کنید تا داخل لوله وان تخلیه شود

چگونه در پوش وان را باز کنیم

 متأسفانه، اندازه، شکل و مکانیسم دریچه‌های تخلیه اغلب باعث گیرکردن زباله‌ها می شود، بنابراین مهم است که به طور منظم درپوش را برای تمیز کردن بردارید.دلیل دیگر برای برداشتن درب تخلیه، رفع گرفتگی وان حمام تعمیر یا تعویض آن است. اگر قطعه ای از مکانیزم درپوش تخلیه فرسوده یا شکسته شود، توانایی بستن و باز کردن صحیح درب را از دست می دهید. در این مرحله، لازم است درب تخلیه را بیرون بیاورید و یا قسمت شکسته را تعویض کنید یا کل درپوش را تعویض کنید. با این حال، مهم است که بدانید دقیقاً چگونه انواع مختلف درزهای تخلیه نصب می شوند و چگونه آنها را جدا کنید 

انواع درپوش وان

برای تعویض و یا رفع گرفتگی وان حمام باید درپوش وان را برداریم برای این کار باید آگاهی کامل از نوع در پوش و روش بازکردن آن داشته باشیم.انواع درپوش وان

  • در پوش بالابر و چرخش
  • درپوش فشاری
  • لمس با انگشت
  • چرخشی
  • اهرمی
  • پاپ آپ
انواع در پوش
درپوش بالابر و چرخش

نحوه برداشتن درب تخلیه بالابر و چرخان
یک درپوش تخلیه بالابر و چرخشی معمولاً با یک دستگیره رزوه ای کوچک در بالای درپوش قابل تشخیص است. این نوع درپوش تخلیه شبیه درپوش فشاری و کششی است، با این تفاوت که دستگیره درپوش فشاری در جای خود ثابت شده است تا کاربر بتواند درپوش را به سمت پایین فشار دهد یا درپوش را به سمت بالا بکشد. دستگیره روی درپوش تخلیه بالابر و چرخشی به چپ و راست می چرخد. به طور معمول، چرخاندن دستگیره به سمت چپ (در جهت عقربه‌های ساعت) تخلیه را می‌بندد، و چرخاندن آن به سمت راست (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت) در حین بلند کردن، دریچه را باز می‌کند، اگرچه ممکن است از محصولی به محصول دیگر تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

دستگیره درب تخلیه را بردارید
چرخاندن دستگیره بالای دریچه تخلیه به سمت چپ (در خلاف جهت عقربه های ساعت) معمولاً تخلیه را باز می کند. به چرخاندن دستگیره در همان جهت ادامه دهید تا زمانی که به طور کامل از پیچ وسط درپوش تخلیه خارج شود.

1

برخی از دستگیره ها را نمی توان از درب درب تخلیه جدا کرد، بنابراین برای دسترسی به پیچ درپوش تخلیه باید کل درب بچرخد. به خاطر داشته باشید که در حالی که اکثر محصولات دارای اتصال رزوه ای به پیچ هستند، درپوش های تخلیه دیگری نیز وجود دارند که از قفل های پیچشی ساده برای نگه داشتن درب تخلیه در محل خود استفاده می کنند. اگر با یکی از این
محصولات مواجه شدید، کافی است درب درب تخلیه را بچرخانید تا به درستی تراز شود، سپس درب را به سمت بالا بکشید تا آن را بردارید.

پیچ لوله تخلیه را باز کنید
از یک پیچ گوشتی یا مجموعه ای از انبردست ها برای باز کردن پیچ درپوش تخلیه از سوراخ رزوه شده در مرکز میله متقاطع تخلیه استفاده کنید و کل درپوش تخلیه از درن خارج می شود.

2

بازرسی، تمیز کردن یا تعویض کنید
در صورتی که درب تخلیه از دریچه خارج کردید، می توانید آن را برای هر گونه نشانه آسیب، مانند شکستگی، زنگ زدگی، یا رفع گرفتگی وان، بررسی کنید. اگر آسیب قابل مشاهده ای وجود دارد، توصیه می شود درب تخلیه را تعویض کنید. با این حال، اگر درپوش تخلیه به خوبی کار می‌کند، از این فرصت استفاده کنید و زهکشی و درپوش را با یک پاک‌کننده حمام تمیز کنید و قبل از نصب مجدد درب تخلیه، مو، کف صابون یا سایر زباله‌ها را پاک کنید.

3
درپوش فشاری و کشیدنی

نحوه برداشتن درب تخلیه فشاری و کشیدنی
همانطور که در بالا ذکر شد، دریچه های تخلیه فشاری و کششی هم از نظر عملکرد و هم از نظر ظاهری بسیار شبیه به دریچه های بالابر و چرخشی هستند، اگرچه دستگیره بالای درب تخلیه فشاری و کششی معمولاً عریض تر و صاف تر از دستگیره مورد استفاده در درپوش تخلیه بالابر و چرخشی. درپوش های تخلیه فشاری و کششی به راحتی قابل شناسایی هستند زیرا مکانیسم عملکرد بسیار ساده ای دارند. فقط دوشاخه را فشار دهید تا دریچه تخلیه بسته شود و دستگیره را به سمت بالا بکشید تا دریچه باز شود.

1 2

دستگیره درب تخلیه را باز کنید
دستگیره در درب تخلیه فشاری و کششی معمولاً به درب درپوش وصل می شود، اما در برخی موارد، دستگیره قطعه جداگانه ای است. اگر دستگیره درپوش تخلیه شما یک قطعه جداگانه است، برای دسترسی به پیچ و مهره باید آن را از درپوش جدا کنید.

دستگیره درپوش تخلیه را محکم بگیرید و آن را به سمت چپ بچرخانید (در جهت عقربه های ساعت) تا آن را از درب درپوش جدا کنید و پیچ و مهره را نمایان کنید.

2 2

درب تخلیه را بردارید
اگر درپوش تخلیه فشاری و کششی دارای یک دستگیره و درب جداکننده است، اکنون پیچ باید در معرض دید قرار گیرد. پیچ و مهره را با یک پیچ گوشتی یا مجموعه ای از انبردست از میله متقاطع تخلیه جدا کنید و درپوش را از درن خارج کنید.

با این حال، اکثر درپوش های تخلیه فشاری و کششی به جای درب و دستگیره جداگانه، بدنه ای محکم دارند. کل بدنه با یک پیچ و مهره به سوراخ رزوه دار در مرکز میله متقاطع تخلیه متصل می شود. این کار نصب و حذف را فوق العاده آسان می کند. فقط کل درپوش تخلیه را به سمت راست بچرخانید (در خلاف جهت عقربه های ساعت) تا پیچ و مهره را از میله متقاطع جدا کنید و درپوش تخلیه را بیرون بیاورید.

1 3

بازرسی، تمیز کردن یا تعویض کنید
موهای شل و ضایعات را تمیز کنید تا درپوش تخلیه را به درستی برای هر گونه آسیب بررسی کنید. به دنبال علائم واضح پارگی، زنگ زدگی یا سایش پیشرفته باشید و در صورت لزوم درپوش تخلیه را تعویض کنید.

لمس با انگشت

نحوه برداشتن درب تخلیه با لمس انگشت پا
درب تخلیه با انگشت شامل یک مجموعه تخلیه است که در داخل درین قرار می گیرد و یک مکانیسم لمس انگشتی که به سادگی با فشار دادن به پایین در درن درین کار می کند. یک فشار باعث بسته شدن درن و فشار دوم باعث باز شدن درن می شود. این درپوش‌های تخلیه معمولاً شکل دایره‌ای و درب صافی دارند که ممکن است کاملاً صاف باشد یا کلمه «فشار» روی درب آن حک شده باشد.

درب تخلیه را باز کنید
اگر دریچه تخلیه لمسی در حال حاضر در حالت باز نیست، آن را به سمت پایین فشار دهید تا باز شود. تلاش برای برداشتن درب تخلیه زمانی که در حالت بسته است معمولاً کار نمی کند و احتمال خراشیدگی درب تخلیه در این فرآیند وجود دارد.

3 1

درب درب تخلیه را بپیچانید
در حالی که درب تخلیه در حالت باز است، آن را محکم بگیرید، آن را به سمت راست بچرخانید (در خلاف جهت عقربه های ساعت)، و مقدار کمی نیروی عمودی برای باز کردن درب برای دسترسی به پیچ بست اعمال کنید.

3 2

پیچ بست را باز کنید
با استفاده از یک پیچ گوشتی یا مجموعه ای از انبردست، پیچ بست را از نوار متقاطع تخلیه باز کنید و درپوش تخلیه را از درن خارج کنید.

3 3

بازرسی، تمیز کردن یا تعویض کنید
اکنون می توان درب تخلیه را برای هر گونه آسیب، مانند دوشاخه تابیده، پیچ اتصال زنگ زده یا درب ترک بررسی کرد. در صورت وجود هر گونه آسیب قابل مشاهده، درپوش تخلیه را تعویض کنید، اما اگر درپوش در شرایط خوبی است، خاک، مو، کثیفی و سایر مواد زائد را با محلول تمیزکننده حمام از درب تخلیه خارج کرده و از درپوش تخلیه پاک کنید. هنگامی که درن و درپوش عاری از مو، کف صابون و سایر مواد ایجاد کننده گرفتگی هستند، درپوش تخلیه را مجدداً نصب کنید.

3 4
چرخشیflip-it

نحوه برداشتن درب تخلیه Flip-It
درپوش های تخلیه Flip-it سبکی از درپوش هستند که از یک اهرم بازکن برای انبساط یا انقباض واشر که در داخل تخلیه قرار دارد استفاده می کند. هنگامی که اهرم تلنگر در حالت باز قرار دارد، واشر منقبض می شود و به آب اجازه می دهد تا به داخل زهکش جریان یابد، اما هنگامی که اهرم چرخشی در وضعیت بسته قرار دارد، واشر فشرده می شود و برای پر کردن تخلیه و ایجاد مهر و موم در وان، منبسط می شود. یا غرق شدن این دریچه های تخلیه فقط توسط یک حلقه O که در داخل درن در پایه دستگاه قرار دارد محکم می شوند، بنابراین برداشتن آنها نسبتاً ساده است.

درب تخلیه را باز کرده و بردارید
هیچ ابزاری برای این سبک ساده درپوش تخلیه لازم نیست. فقط اهرم را بچرخانید تا دریچه تخلیه باز شود، سپس اهرم درپوش تخلیه را به خوبی در دست بگیرید. محکم بچرخانید و کل مجموعه را به سمت بالا و بیرون بکشید.

4 1

بازرسی، تمیز کردن یا تعویض کنید
هر گونه مو، کف صابون، خمیر دندان، کثیفی و هر ماده دیگری را که ممکن است در زهکشی یا روی دریچه تخلیه جمع شده باشد بردارید، سپس کمی زمان بگذارید تا درپوش را از نظر ساییدگی یا آسیب بیش از حد بررسی کنید. واشر و حلقه O فرسوده، بد شکل یا ترقه را بررسی کنید. همچنین، درپوش تخلیه را از نظر ترک، تراشه یا زنگ زدگی بررسی کنید. در صورت لزوم درپوش تخلیه را تعویض کنید، یا در صورتی که درپوش در وضعیت خوبی قرار دارد، فاضلاب و درپوش را با محلول تمیزکننده حمام تمیز کنید و دوباره آن را نصب کنید.

4 2
اهرمی

نحوه برداشتن درب تخلیه اهرمی سفری
همه درپوش های تخلیه دارای مجموعه ای نیستند که به راحتی جدا شوند، مانند درپوش های چرخشی، و درپوش تخلیه اهرمی سه گانه یکی از این محصولات است. این درپوش های تخلیه دارای اهرمی هستند که روی صفحه سرریز قرار دارد. این اهرم به مجموعه میله ای متصل است که از طریق تخلیه سرریز به صورت عمودی پایین می آید و یک پیستون را به کار می اندازد. با کوبیدن اهرم یا گاهی اوقات با چرخاندن اهرم، پیستون به سمت بالا یا پایین حرکت می کند.

هنگامی که پیستون بالا است، آب به سیستم زهکشی جریان می یابد، اما زمانی که پیستون پایین است، یک مهر و موم در داخل لوله تخلیه ایجاد می کند تا جریان آب را متوقف کند. به دلیل مجموعه پیچیده، این درپوش های تخلیه مستعد گرفتگی هستند و برداشتن و تعویض آنها می تواند مشکل ساز باشد.

Drain را باز کنید
اگر اهرم از قبل در موقعیت باز نیست، اهرم را بچرخانید یا آن را بچرخانید تا لوله تخلیه کاملا باز شود. تلاش برای برداشتن درپوش تخلیه اهرمی در حالت بسته می تواند باعث گیرکردن درپوش شود.

5 1
رنده سرریز را بردارید
از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های رنده سرریز استفاده کنید و رنده را از وان یا سینک جدا کنید تا به مجموعه درپوش تخلیه سطح سه سطح دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید که پیچ ها را در مکانی امن برای نصب مجدد قرار دهید.
5 2

مجموعه درپوش تخلیه اهرمی تریپ را بیرون بکشید
مجموعه درپوش تخلیه اهرم سه گانه را با دقت از لوله تخلیه سرریز خارج کنید. کل مجموعه، از جمله اهرم سفر، میله ها، و پیستون باید بدون شکستن هیچ قطعه ای بیرون کشیده شود، بنابراین ممکن است بخواهید مجموعه را با یک روان کننده اسپری کنید تا یک پیستون گیر کرده را آزاد کنید.

5 3

بازرسی، تمیز کردن یا تعویض کنید
با برداشتن کل از لوله های سریز، می توانید هر قطعه را از نظر علائم سایش یا آسیب بیش از حد، مانند زنگ زدگی، ترک یا بی نظمی بررسی کنید. قطعاتی را که نشانه‌های آسیب دیده می‌شوند جایگزین کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید، مانند حذف کل سریز برای دسترسی به پیستون شکسته.

5 4
پاپ آپ

نحوه برداشتن درپوش تخلیه پاپ آپ
مانند درپوش های اهرمی سه گانه، درپوش بازشو دارای مجموعه پیچیده ای است که از طریق تخلیه سرریز رزوه می شود. این دریچه های تخلیه همچنین دارای یک اهرم بر روی صفحه سرریز است که به مجموعه میله ای متصل می شود و از طریق تخلیه سرریز به صورت عمودی پایین می آید. با این حال، به جای اتصال به یک پیستون، مجموعه میله به فنری متصل می شود که در بالای یک بازوی افقی قرار دارد. بازوی راکر از داخل وان یا لوله فاضلاب سینک می گذرد و حرکت یک پلاگین پاپ آپ را کنترل می کند.

هنگامی که اهرم در حالت باز قرار می گیرد، فنر فشرده می شود، بازوی چرخاننده را به سمت پایین فشار می دهد و دوشاخه را بیرون می زند. در حالت بسته، فنر شل است و به بازوی راکر اجازه می دهد تا به سمت بالا بچرخد، که باعث می شود دوشاخه به سمت پایین کشیده شود و درین آب بندی شود. درپوش های تخلیه پاپ آپ به دلیل مجموعه بازو و میله پیچیده مستعد گرفتگی هستند.
Drain را باز کنید
اهرم روی صفحه سرریز را بچرخانید تا دوشاخه در حالت باز باز شود. این به این دلیل است که دسترسی به دوشاخه و تخلیه برای جدا کردن مجموعه بازوی راکر آسان است.

6 1

دوشاخه درب تخلیه و بازوی راکر را بردارید
با استفاده از دستان خود یا مجموعه ای از انبردست، دو طرف درپوش تخلیه را فشار دهید و مستقیماً به سمت بالا و خارج از فاضلاب بکشید. مراقب باشید خیلی محکم نکشید زیرا می خواهید دوشاخه، درپوش و بازوی راکر را همزمان بیرون بکشید.

 
6 2

پیچ رویی سرریز را باز کنید
پیچ ها را از روی صفحه سرریز با پیچ گوشتی بردارید و مطمئن شوید که آنها را در مکانی امن برای نصب مجدد کنار بگذارید. برای دسترسی به مجموعه اهرم و میله، صفحه سرریز را بردارید.

6 3

مجموعه میله را بردارید
مجموعه میله را با دقت از لوله تخلیه سرریز بیرون بکشید و مطمئن شوید که هر قطعه از جمله اهرم، میله ها و فنر بدون شکستگی خارج می شود. اگر مجموعه گیر کرد، سعی کنید از یک روان کننده برای شل کردن فنر و میله ها استفاده کنید.

6 4

بازرسی، تمیز کردن یا تعویض کنید
هر تکه درپوش تخلیه پاپ آپ شامل درپوش، بازوی راکر، فنر، میله ها و اهرم تریپ را بررسی کنید. هر قطعه ای از درپوش که نشانه هایی از سایش یا آسیب بیش از حد را نشان می دهد، مانند زنگ زدگی، ترک خوردن یا تاب برداشتن، باید قبل از نصب مجدد تعویض شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. اگر درپوش در وضعیت خوبی است، پس از آن، فاضلاب و درپوش را با محلول تمیزکننده حمام تمیز کنید تا موها، کف صابون، کثیفی، کثیفی و سایر مواد زائد از بین برود.

فرآیند نصب مجدد را با قرار دادن بازوی راکر در زهکشی شروع کنید. آن را از طریق لوله تخلیه عبور دهید تا زمانی که پلاگین درپوش را بتوان به دهانه تخلیه فشار داد.

با بازوی راکر در جای خود، مجموعه فنر و میله را در زهکشی سرریز قرار دهید. فنر باید با بازوی راکر تماس داشته باشد و باعث شود که دوشاخه در موقعیت مناسب قرار گیرد. سپس صفحه سرریز را با پیچ هایی که کنار گذاشته بودید محکم کنید و درپوش تخلیه را با اهرم تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

6 5
کلمات سرچ شده

لوله وان گرفته چه کار کنم – چگونه لوله وان را باز کنیم – علت تخلیه نشدن آب وان – خدمات رفع گرفتگی لوله وان – شماره لوله بازکنی برای بازکردن لوله وان حمام – رفع گرفتگی وان

در پایان

لوله‌ بازکنی امین با سال‌ها تجربه و تخصص در ارائه خدمات رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب، یکی از بهترین و قابل اعتمادترین انتخاب‌ها برای حل مشکلات و رفع گرفتگی وان حمام است. تیم حرفه‌ای و مجرب این شرکت، با استفاده از ابزارهای پیشرفته و روش‌های نوین، به سرعت و با دقت مشکل گرفتگی را شناسایی و رفع می‌کنند.

نظرات بسته شده است.

error: